Trwa nabór na kursy samolotowe i szybowcowe
Aeroklub Rybnickiego Okręgu Węglowego zaprasza na szkolenia szybowcowe do licencji SPL i LAPL(S) oraz samolotowe do licencji PPL(A), LAPL(A) oraz świadectwa kwalifikacji UAP. Aktualnie prowadzimy zapisy na kursy, które rozpoczną się w lutym/marcu 2019r (dokładny termin wkrótce podamy).
Szkolenie młodzieży jest dofinansowane z budżetu Województwa Śląskiego.
Kurs podstawowy do licencji pilota szybowcowego (teoria i praktyka) SPL i LAPL(S)
W trakcie szkolenia u nas zdobędziesz podstawową wiedzę niezbędną do wykorzystania w przyszłej karierze pilota, mechanika, technika, konstruktora, inżyniera lotniczego. Szkolenie szybowcowe może być dla Ciebie pierwszym krokiem w wielkiej karierze lotniczej. Pozwoli zweryfikować predyspozycje do wykonywania zawodu pilota, a jako przyszłemu mechanikowi czy inżynierowi lotniczemu pozwoli zdobyć wiedzę i zrozumieć wiele zasad i mechanizmów rządzących w lotnictwie.
Szkolenie podstawowe to około dwumiesięczny okres szkolenia teoretycznego (56 godzin wykładów w systemie weekendowym) i drugi miesiąc praktyki – w tym czasie uzyskasz III klasę wyszkolenia szybowcowego i będziesz mógł się poszczycić pierwszymi dziesięcioma lotami samodzielnymi. Kolejny etap szkolenia w życiu szybownika to zdobycie licencji. Ten okres trwa około roku, w trakcie którego będziesz zdobywał kolejne uprawnienia niezbędne do uzyskania licencji pilota szybowcowego. Licencja umożliwi Ci bez nadzoru instruktora pilotowanie szybowców, szybowców z napędem a po odbyciu dodatkowego szkolenia także pilotowanie motoszybowców.
Wymagania wstępne
Kandydat przystępujący do szkolenia w celu uzyskania licencji pilota szybowcowego SPL lub pilota szybowcowego rekreacyjnego LAPL(S) musi:
- w dniu pierwszego samodzielnego wylotu mieć ukończone 14 lat,
- posiadać orzeczenie lekarskie:
- co najmniej 2 klasy w przypadku ubiegania się o licencję pilota szybowcowego SPL lub musi zostać zapoznany (potwierdzając fakt zapoznania się podpisanym własnoręcznie stosownym oświadczeniem) z wymogiem posiadania właściwego orzeczenia lekarskiego nie później niż przed rozpoczęciem szkolenia,
- orzeczenie LAPL w przypadku ubiegania się o licencję pilota szybowcowego rekreacyjnego LAPL(S)
Lista lekarzy orzeczników, u których można wykonać niezbędne badania, oraz zakres badań.
Wymagania krajowe i wymagania dodatkowe OSL-AROW:
- kandydaci którzy nie ukończyli 18 roku życia muszą przekazać do OSL-AROW wypełnione i podpisane (w obecności notariusza) oświadczenie rodziców lub prawnych opiekunów zawierające ich zgodę na szkolenie lotnicze w zakresie do licencji SPL lub LAPL(S).
Szkolenie teoretyczne
Pierwsza część, teoretyczna, obejmuje cykl wykładów poświęconych wiedzy lotniczej. Wykłady odbywają się w sali wykładowej w budynku aeroklubu, w trybie weekendowym i trwa około dwóch miesięcy. Szkolenie teoretyczne kończy się wewnętrznym egzaminem sprawdzającym wiedzę kandydata.
Szkolenie obejmuje następujące dziedziny lotnictwa:
- Prawo lotnicze oraz procedury kontroli ruchu lotniczego
- Człowiek – możliwości, ograniczenia
- Meteorologia
- Łączność
- Zasady lotu
- Procedury operacyjne
- Wykonanie i planowanie lotu
- Ogólna wiedza o statku powietrznym
- Nawigacja
- Ogólne bezpieczeństwo lotów
- System zarządzania bezpieczeństwem
Szkolenie praktyczne
Warunkiem dopuszczenia do szkolenia praktycznego jest zaliczenie egzaminu z wiedzy teoretycznej. Loty szkoleniowe w naszym ośrodku odbywają się na dwumiejscowych laminatowych szybowcach typu Puchacz i drewnianych typu Bocian. Starty odbywają się za samolotem lub wyciągarką szybowcową.
W ramach szkolenia praktycznego realizowane są zadania wg Programu szkolenia m.in.: start za wyciągarką, nauka lotu po prostej, technika zakrętów, lądowania, budowa kręgu nadlotniskowego, sytuacje niebezpieczne podczas startu, wyprowadzanie z korkociągu, loty sprawdzające, loty samodzielne. Praktyczne szkolenie szybowcowe trwa kilka tygodni, w zależności od warunków atmosferycznych oraz dyspozycyjności ucznia pilota. Uczeń ustala z instruktorem dogodne dla siebie terminy lotów, tak aby ukończyć szkolenie w jak najkrótszym i odpowiadającym mu terminie.
W celu zapewnienia jak największego bezpieczeństwa loty szkoleniowe są wykonywane w możliwie spokojnych warunkach atmosferycznych co jest możliwe we wczesnych godzinach rannych (5-10) i popołudniowych (17-20).
Szkolenie za wyciągarką
Najtańszy rodzaj szkolenia szybowcowego. W jego ramach uczeń pilot odbywa minimum 40 lotów z instruktorem oraz 10 samodzielnie.
Szkolenie kończy się uzyskaniem III klasy wyszkolenia przez ucznia-pilota szybowcowego z uprawnieniem do startu za wyciągarką. Po jej uzyskaniu rozpoczyna się dalsze szkolenie do licencji pilota szybowcowego. Licencję można uzyskać po wylataniu 15-ciu godzin, wykonaniu przelotu 100 km z instruktorem lub 50km samodzielnie oraz zdaniu egzaminu państwowego.
Jesteś zainteresowany szkoleniem?
|
Masz pytania, wątpliwości, chciałbyś się dowiedzieć czegoś więcej?
Pytaj śmiało, jesteśmy do Twojej dyspozycji
biuro@aeroklub.rybnik.pl , tel. – 32 4218426, 530 565 201, 324218189
CENNIK KURSU PODSTAWOWEGO SZYBOWCOWEGO
|
||
PODSTAWOWE SZKOLENIE SZYBOWCOWE ZA WYCIĄGARKĄ (DO 40 LOTÓW Z INSTRUKTOREM, 10 LOTÓW SAMODZIELNYCH) |
||
Szkolenia teoretyczne, stacjonarne w siedzibie Aeroklubu ROW |
||
dla osób urodzonych w roku 2001 i później | 399* PLN | |
dla osób urodzonych w latach 1999 – 2000 | 580* PLN |
|
dla osób urodzonych w roku 1998 i wcześniej | 780 PLN |
|
Szkolenie podstawowe metodą e-learning – SPL, LAPL(S) – Szkoła lotnicza AVIONER | avioner.pl | |
Szkolenie praktyczne | ||
dla osób urodzonych w roku 2001 i później | 1999* PLN |
|
dla osób urodzonych w latach 1999 – 2000 | 2300* PLN |
|
dla osób urodzonych w roku 1998 i wcześniej | 3300 PLN |
|
* – cena obowiązuje tylko w przypadku zakupu pełnego kursu (teoria + praktyka). Przy zakupie tylko kursu teoretycznego lub praktycznego obowiązuje cena jak dla osób urodzonych w roku 1998 i wcześniej. |
Kurs podstawowy do licencji pilota samolotowego (teoria i praktyka) PPL(A) i LAPL(A)
Celem szkoleń jest uzyskanie przez ucznia-pilota praktycznych umiejętności wykonywania wszystkich czynności lotniczych pilota na ziemi i w locie w zakresie i na poziomie wymaganym do wydania licencji pilota samolotowego turystycznego PPL(A) lub licencji pilota lekkich samolotów LAPL(A). Kurs teoretyczny to 100 godzin wykładów w systemie weekendowym, które odbywają się na lotnisku naszego Aeroklubu, w sali wykładowej. Po zaliczeniu egzaminu wewnętrznego z części teoretycznej, rozpoczyna się część praktyczna, w czasie której uczniowie ustalają z instruktorem dogodne dla siebie terminy lotów, tak aby ukończyć szkolenie w jak najkrótszym i odpowiadającym im terminie.
Wymagania wstępne
Kandydat przystępujący do szkolenia w celu uzyskania licencji pilota szybowcowego PPL lub pilota rekreacyjnego LAPL(A) musi:
- w dniu pierwszego samodzielnego wylotu mieć ukończone 16 lat,
- posiadać orzeczenie lekarskie:
- co najmniej 2 klasy w przypadku ubiegania się o licencję pilota PPL lub musi zostać zapoznany (potwierdzając fakt zapoznania się podpisanym własnoręcznie stosownym oświadczeniem) z wymogiem posiadania właściwego orzeczenia lekarskiego nie później niż przed dniem wykonania pierwszego lotu samodzielnego,
- orzeczenie LAPL w przypadku ubiegania się o licencję pilota rekreacyjnego LAPL(A)
Lista lekarzy orzeczników, u których można wykonać niezbędne badania, oraz zakres badań.
Wymagania krajowe i wymagania dodatkowe OSL-AROW:
- kandydaci którzy nie ukończyli 18 roku życia muszą przekazać do OSL-AROW wypełnione i podpisane (w obecności notariusza) oświadczenie rodziców lub prawnych opiekunów zawierające ich zgodę na szkolenie lotnicze w zakresie do licencji PPL lub PPL(A).
Szkolenie teoretyczne
Pierwsza część, teoretyczna, obejmuje cykl wykładów poświęconych wiedzy lotniczej. Wykłady odbywają się w sali wykładowej w budynku aeroklubu, w trybie weekendowym i trwa około dwóch miesięcy. Szkolenie teoretyczne kończy się wewnętrznym egzaminem sprawdzającym wiedzę kandydata. Zaliczenie egzaminu jest warunkiem koniecznym by przejść do części praktycznej.
Szkolenie obejmuje następujące dziedziny lotnictwa:
- Prawo lotnicze oraz procedury kontroli ruchu lotniczego
- Człowiek – możliwości, ograniczenia
- Meteorologia
- Łączność
- Zasady lotu
- Procedury operacyjne
- Wykonanie i planowanie lotu
- Ogólna wiedza o statku powietrznym
- Nawigacja
- Ogólne bezpieczeństwo lotów
- System zarządzania bezpieczeństwem
Szkolenie praktyczne
Loty szkoleniowe w naszym ośrodku odbywają się na samolocie Cessna 172C. Uczniowie umawiają się na loty indywidualnie, bezpośrednio z instruktorem prowadzącym ustalając dogodne dla siebie terminy lotów, tak aby ukończyć szkolenie w jak najkrótszym i odpowiadającym im terminie. Terminy rozpoczęcia szkolenia praktycznego dla osób, które posiadają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia teoretycznego do PPL(A) ustalamy indywidualnie.
Kandydat ubiegający się o wydanie licencji pilota samolotowego turystycznego PPL(A) musi wykonać co najmniej 45 godzin lotu ogółem jako pilot samolotów:
- minimum 25 godzin podczas lotów z instruktorem,
- minimum 10 godzin podczas lotów samodzielnych pod nadzorem, w tym co najmniej 5 godzin czasu lotu samodzielnego w lotach nawigacyjnych, z czego co najmniej 1 lot nawigacyjny na odległość co najmniej 270 km (150 mil morskich), podczas którego wykonać lądowania z pełnym zatrzymaniem na 2 lotniskach innych niż lotnisko odlotu.
Kandydat ubiegający się o wydanie licencji pilota lekkich statków powietrznych na samoloty LAPL(A) musi wykonać co najmniej 30 godzin szkolenia w locie na samolotach lub motoszybowcach turystycznych, w tym co najmniej:
- minimum 15 godzin szkolenia w locie z instruktorem na klasie statku powietrznego, jaka będzie użyta do przeprowadzenia egzaminu praktycznego,
- minimum 6 godzin podczas lotów samodzielnych pod nadzorem, w tym co najmniej 3 godziny czasu lotu samodzielnego w lotach nawigacyjnych, z czego co najmniej 1 lot nawigacyjny na odległość co najmniej 150 km (80 mil morskich), podczas którego wykonać 1 lądowanie z pełnym zatrzymaniem na lotnisku innym niż lotnisko odlotu.
Do czego upoważnia licencja LAPL ?
Posiadacz licencji LAPL jest uprawniony do wykonywania bez wynagrodzenia czynności pilota dowódcy (PIC) w operacjach niekomercyjnych na odpowiedniej kategorii statku powietrznego – czyli w naszym przypadku samoloty albo szybowce.
Posiadacz licencji samolotowej LAPL(A) jest uprawniony do wykonywania czynności pilota dowódcy samolotów jednosilnikowych tłokowych lądowych lub motoszybowców turystycznych o maksymalnej poświadczonej masie startowej 2000 kg lub mniej, przewożących maksymalnie 3 pasażerów, w taki sposób, że na pokładzie statku powietrznego nigdy nie znajdują się więcej niż 4 osoby, czyli w praktyce obejmuje to wszystkie 2 i 4 miejscowe samoloty, w tym także samoloty ultralekkie.
Jesteś zainteresowany szkoleniem?
|
PODSTAWOWE SZKOLENIE SAMOLOTOWE – PPL(A), LAPL(A) |
||
Szkolenie teoretyczne |
||
Szkolenie stacjonarne w siedzibie Aeroklubu ROW | 1350 PLN | |
Szkolenie podstawowe metodą e-learning – PPL(A), LAPL(A) – Szkoła lotnicza AVIONER | avioner.pl | |
Szkolenie praktyczne | ||
Szkolenie praktyczne do licencji PPL(A) – 45 godzin nalotu | napisz | |
Szkolenie praktyczne do licencji LAPL(A) – 30 godzin nalotu | napisz |