• Kamery Online
  • Kamery Online
  • Kamery Online
  • Subcribe to Our RSS Feed

Trwają zapisy na szkolenia do licencji pilota szybowcowego i samolotowego

paź 10, 2016   //   autor eprg -rybnik   //   Aktualności

Aeroklub Rybnickiego Okręgu Węglowego zaprasza na szkolenia szybowcowe do licencji SPL i LAPL(S) oraz samolotowe do licencji PPL(A) i LAPL(A). Aktualnie prowadzimy zapisy na kursy, które rozpoczną się w lutym/marcu 2017r.

kursy-lotnicze-2017

 

Kurs podstawowy do licencji pilota szybowcowego (teoria i praktyka) SPL i LAPL(S)

W trakcie szkolenia u nas zdobędziesz podstawową wiedzę niezbędną do wykorzystania w przyszłej karierze pilota, mechanika, technika, konstruktora, inżyniera lotniczego. Szkolenie szybowcowe może być dla Ciebie pierwszym krokiem w wielkiej karierze lotniczej. Pozwoli zweryfikować predyspozycje do wykonywania zawodu pilota, a jako przyszłemu mechanikowi czy inżynierowi lotniczemu pozwoli zdobyć wiedzę i zrozumieć wiele zasad i mechanizmów rządzących w lotnictwie.

Szkolenie szybowcowe w naszym ośrodku odbywa się na dwumiejscowych laminatowych szybowcach typu Puchacz i drewnianych typu Bocian. Starty odbywają się za samolotem lub za wyciągarką szybowcową.

Szkolenie podstawowe to około dwumiesięczny okres szkolenia teoretycznego (56 godzin wykładów w systemie weekendowym lub szkolenie metodą e-learning w Avioner.pl) i drugi miesiąc praktyki – w tym czasie uzyskasz III klasę wyszkolenia szybowcowego i będziesz mógł się poszczycić pierwszymi dziesięcioma lotami samodzielnymi. Kolejny etap szkolenia w życiu szybownika to zdobycie licencji. Ten okres trwa około roku, w trakcie którego będziesz zdobywał kolejne uprawnienia niezbędne do uzyskania licencji pilota szybowcowego. Licencja umożliwi Ci bez nadzoru instruktora pilotowanie szybowców, szybowców z napędem a po odbyciu dodatkowego szkolenia także pilotowanie motoszybowców.

Wymagania wiekowe – ukończone 14 lat w dniu pierwszego samodzielnego lotu. Dla osób niepełnoletnich wymagana pisemna zgoda rodziców lub opiekunów.

Masz pytania, wątpliwości, chciałbyś się dowiedzieć czegoś więcej? Jesteśmy do Twojej dyspozycji

email: biuro@aeroklub.rybnik.pl, Telefon kontaktowy – 32 4218426, 530 565 201

PODSTAWOWE SZKOLENIE SZYBOWCOWE ZA WYCIĄGARKĄ (DO 40 LOTÓW Z INSTRUKTOREM, 10 LOTÓW SAMODZIELNYCH)

Szkolenie teoretyczne
Szkolenie stacjonarne w siedzibie Aeroklubu ROW 600 PLN
Szkolenie podstawowe metodą e-learning – SPL, LAPL(S) – Szkoła lotnicza AVIONER avioner.pl
Szkolenie praktyczne 2990 PLN

PODSTAWOWE SZKOLENIE SZYBOWCOWE ZA SAMOLOTEM (DO 25 LOTÓW Z INSTRUKTOREM, 10 LOTÓW SAMODZIELNYCH)

Szkolenie teoretyczne
Szkolenie stacjonarne w siedzibie Aeroklubu ROW 600 PLN
Szkolenie podstawowe metodą e-learning – SPL, LAPL(S) – Szkoła lotnicza AVIONER avioner.pl
Szkolenie praktyczne
– szkolenie podstawowe 6 500 PLN
– szkolenie podstawowe – młodzież ucząca się, do 23 lat mieszkańcy województwa śląskiego pod warunkiem otrzymania dotacji 5 500 PLN

 

Kurs podstawowy do licencji pilota samolotowego (teoria i praktyka) PPL(A) i LAPL(A)

Celem szkoleń jest uzyskanie przez ucznia-pilota praktycznych umiejętności wykonywania wszystkich czynności lotniczych pilota na ziemi i w locie w zakresie i na poziomie wymaganym do wydania licencji pilota samolotowego turystycznego PPL(A) lub licencji pilota lekkich samolotów LAPL(A). Wymagania wiekowe – ukończone 16 lat w dniu pierwszego samodzielnego lotu. Dla osób niepełnoletnich wymagana pisemna zgoda rodziców lub opiekunów.

Kurs teoretyczny to 100 godzin wykładów w systemie weekendowym lub szkolenie metodą e-learning w Avioner.pl,

Kandydat ubiegający się o wydanie licencji pilota samolotowego turystycznego PPL(A) musi wykonać co najmniej 45 godzin lotu ogółem jako pilot samolotów w tym: do pięciu godzin może być wykonane na szkoleniowych urządzeniach symulacji lotu (FSTD):

  • minimum 25 godzin podczas lotów z instruktorem,
  • minimum 10 godzin podczas lotów samodzielnych pod nadzorem, w tym co najmniej 5 godzin czasu lotu samodzielnego w lotach nawigacyjnych, z czego co najmniej 1 lot nawigacyjny na odległość co najmniej 270 km (150 mil morskich), podczas którego wykonać lądowania z pełnym zatrzymaniem na 2 lotniskach innych niż lotnisko odlotu.

Kandydat ubiegający się o wydanie licencji pilota lekkich statków powietrznych na samoloty LAPL(A) musi wykonać co najmniej 30 godzin szkolenia w locie na samolotach lub motoszybowcach turystycznych, w tym co najmniej:

  • minimum 15 godzin szkolenia w locie z instruktorem na klasie statku powietrznego, jaka będzie użyta do przeprowadzenia egzaminu praktycznego,
  • minimum 6 godzin podczas lotów samodzielnych pod nadzorem, w tym co najmniej 3 godziny czasu lotu samodzielnego w lotach nawigacyjnych, z czego co najmniej 1 lot nawigacyjny na odległość co najmniej 150 km (80 mil morskich), podczas którego wykonać 1 lądowanie z pełnym zatrzymaniem na lotnisku innym niż lotnisko odlotu.

Oferujemy:

  • Kurs teoretyczny do licencji pilota samolotowego turystycznego – PPL(A) i LAPL(A):
    Aktualnie prowadzimy zapisy na kurs teoretyczny do licencji pilota samolotowego turystycznego PPL(A) i licencji pilota lekkich samolotów LAPL(A).
  • Kurs praktyczny do licencji pilota samolotowego turystycznego – PPL(A) i LAPL(A): terminy rozpoczęcia szkolenia praktycznego dla osób, które posiadają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia teoretycznego do PPL(A) ustalamy indywidualnie

Masz pytania, wątpliwości, chciałbyś się dowiedzieć czegoś więcej? Jesteśmy do Twojej dyspozycji

email: biurobiuro@aeroklub.rybnik.pl, Telefon kontaktowy – 32 4218426, 530 565 201

Do czego upoważnia licencja LAPL ?

Posiadacz licencji LAPL jest uprawniony do wykonywania bez wynagrodzenia czynności pilota dowódcy (PIC) w operacjach niekomercyjnych na odpowiedniej kategorii statku powietrznego – czyli w naszym przypadku samoloty albo szybowce.

Posiadacz licencji samolotowej LAPL(A) jest uprawniony do wykonywania czynności pilota dowódcy samolotów jednosilnikowych tłokowych lądowych lub motoszybowców turystycznych o maksymalnej poświadczonej masie startowej 2000 kg lub mniej, przewożących maksymalnie 3 pasażerów, w taki sposób, że na pokładzie statku powietrznego nigdy nie znajdują się więcej niż 4 osoby, czyli w praktyce obejmuje to wszystkie 2 i 4 miejscowe samoloty, w tym także samoloty ultralekkie.

PODSTAWOWE SZKOLENIE SAMOLOTOWE – PPL(A), LAPL(A)

Szkolenie teoretyczne
Szkolenie stacjonarne w siedzibie Aeroklubu ROW 1260 PLN
Szkolenie podstawowe metodą e-learning – PPL(A), LAPL(A) – Szkoła lotnicza AVIONER avioner.pl
Szkolenie praktyczne
Szkolenie praktyczne do licencji PPL(A) – 45 godzin nalotu 24 300* PLN
Szkolenie praktyczne do licencji LAPL(A) – 30 godzin nalotu 16 200* PLN
* – przy wpłacie jednorazowej 5% upustu

 

Comments are closed.